‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Enerjide yatırımcılara “süper izin” getiren yasa teklifine tepk

CHP Genel Başkan Yardımcısı Erhan Adem, Meclis Başkanlığı’na sunulan, enerji ve maden alanlarında yatırımların önünü açacak düzenlemeler içeren yasa teklifine ilişkin bütünüyle karşı olduklarını belirterek, “‘Süper izin” uygulaması adı altında …

Gerilim tırmandı, altın fiyatları uçuşa geçti

ABD, dün yaptığı açıklama ile Irak’ın başkenti Bağdat’ta bulunan ABD Büyükelçiliği’ndeki bazı personeller için geri çekme kararı alındığını duyurdu. ABD’nin Orta Doğu’daki elçiliklerinde tasfiye sürecine başlaması, yeni bir jeopolitik riskine neden olurken, gelişmelerin ardından altın fiyatlarında sıçrama görüldü.

Emeklinin bir yüzü vermeyenin iki yüzü…

Edirne Emekliler Derneği’ne bağlı emekliler Saraçlar Caddesi’nde toplanıp ellerinde pankartlarla slogan attı. Enflasyona karşı direnebilmek için taleplerini haykıran emekliler, “İnsanca yaşamak istiyoruz” pankartı açtı. “EKONOMİK KRİZLERİN SORUMLUSU …

Faizsiz kredi fırsatları haziran ayında yenilendi! Hangi banka ne kadar kredi veriyor?

Faizsiz kredi veren bankalar hangileri? Hangi bankalar yeni müşterilere özel kampanya sunuyor? Haziran ayında faizsiz kredi başvurusu nasıl yapılır geri ödeme süresi ne kadar? İşte tüm ayrıntılar…

İki dev şirket güçlerini birleştirdi! Türkiye’de bir ilk

Tüpraş, İzmir Rafinerisi’nde üretim yaparak Türk Hava Yolları’na Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı temin edecek. İş birliği Türk Hava Yolları’nın Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı tedarikine ilişkin yurt içinde yaptığı ilk anlaşma olma özelliğini taşıyor …

Brent petrol yükselişe geçti: ABD-Çin görüşmeleri piyasalara umut verdi

Brent petrolün varili 66,82 dolardan işlem görürken, fiyatlardaki sınırlı yükselişte ABD ile Çin arasındaki ticaret görüşmelerine dair iyimser hava etkili oldu.