Yediğiniz pizza, karakterinizi ortaya koyuyor

Chicago’daki Koku – Tat Tedavi ve Araştırma Vakfı’nın yöneticisi Dr. Alan Hirsch, yiyecek tercihlerinin kişilik tipi hakkında çok şey ortaya koyduğunu, özellikle pizza seçiminin karakteri ele verdiğini iddia ediyor.

Dolayısıyla, sosyal bir ortamda, örneğin bir buluşmada, karşımızdaki kişiyi pizza malzemelerine göre değerlendirmemiz mümkün olabilir. Dr. Hirsch’e göre insanlar çoğu zaman pizza siparişinde defalarca aynı pizzayı seçiyor. Bu da pizzanın besin değerine göre değil, kişinin karakterine göre belirleniyor.

Dr. Hirsch’in deneyleri, pizza yeme alışkanlıklarını ve tercih ettikleri malzemeleri not ederek kişilik testlerini tamamlayan 1.000 Amerikalı yetişkin üzerinde yapıldı. Pizzada geleneksel tek et türünü (örneğin pepperoni veya jambon) tercih edenlerin genellikle sinirli, tartışmacı, başkalarına karşı kin besleyen ve işleri erteleme eğiliminde oldukları görüldü.

Bu arada, birçok farklı et seçeneğini tercih edenlerin dikkatin merkezinde olmayı seven, dramatik, baştan çıkarıcı dışa dönük kişiler olarak tespit edildi.

Öte yandan, pizzada sebzeyi tercih edenler empatik, rahat, anlayışlı ve uyumlu kişilerken, bu da onları ‘evrensel romantikler’ ve ideal ebeveynler yapabiliyor. Jalapeño biberi gibi acı seçeneklere düşkün olan müşteriler, bu tür yiyeceklerle birlikte gelen adrenalin patlamasını seven ‘risk alıcılar‘ olma eğiliminde…

Tavuk ve deniz ürünleri gibi bol miktarda besleyici protein tüketen kişiler genellikle daha sosyal veya dışa dönük. Ancak ananas ve soğan gibi geleneksel olmayan içerikler sipariş edenler genellikle saldırgan ve başarı odaklı oluyorlar ve düşük zekaya da tahammül edemiyorlar.

Zeytine dikkat

Ve ister yeşil ister siyah olsun zeytini tercih edenler, başkalarının ya hayran kaldığı ya da kesinlikle tahammül edemediği bir ‘Marmite kişiliğine‘ sahip olabiliyorlar.

Peki “Marmite Kişilik” nedir diye soracak olursanız… Bu kavramın ismi, İngiltere’de çok keskin bir tadı olan ve insanların ya sevdiği, ya nefret ettiği Marmite adlı sürülebilir gıda ürünü. Bu ürünün reklam sloganı da, “Love it or hate it” (“Ya seversin ya nefret edersin”) şeklinde.

Dolayısıyla “Marmite kişilik” denilen biri, insanlarda genelde uç noktalarda tepkiler uyandırıyor. Kimileri onu çok çekici, ilginç veya eğlenceli bulurken, kimileri ise tahammül edemez. Fikirleri ve davranışları kutuplaştırıcıyken, karakteri güçlü, net ve ayırt edicidir. Sosyal ortamda dikkat çeker, ancak herkese hitap etmez.

Related Posts

COVID gibi solunum yolu enfeksiyonları, uyuyan kanser hücrelerini harekete mi geçiriyor?

Yeni bir araştırma, COVID-19 ve grip gibi enfeksiyonların, tedavi sonrası pasif durumda kalan kanser hücrelerini yeniden aktive edebileceğini ortaya koydu.

WRC’nin 9. etabı Finlandiya Rallisi’ni Kalle Rovanpera kazandı

Dünya Ralli Şampiyonası’nda (WRC) 2025 sezonunun 9. ayağı Finlandiya Rallisi’ni, Toyota Gazoo takımından Kalle Rovanpera kazandı.

Avrupa otomobil pazarı daralırken Türkiye Haziran 2025’te rekor kırdı

Avrupa’da otomobil satışları Haziran 2025’te yüzde 7,3 düşüş gösterdi. Almanya, Fransa ve İtalya pazar kaybederken, Türkiye otomotiv sektörü aynı dönemde rekor büyüme yakalayarak yüzde 11,6 arttı. Avrupa’da elektrikli araçlar pazarın yarısından fazlasını oluşturdu.

Otomotiv devi binlerce aracını geri çağırıyor: Sebebi belli oldu

Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz’in, hava yastıklarındaki sorun nedeniyle dünya genelinde yaklaşık 223 bin ticari aracını geri çağıracağı bildirildi.

Elektrikli otomobillerde ÖTV artacak mı? Herkes bunu bekliyor

Elektrikli otomobillere olan talep artarken Özel Tüketim Vergisi’ne ilişkin değişiklik yetkisi Cumhurbaşkanı’na verildi.

Yapay zeka platformlarıyla kripto cüzdanlarını hedef alıyor

İsviçre merkezli siber güvenlik firması PRODAFT tarafından yapılan açıklamaya göre, finansal amaç güden tehdit aktörü EncryptHub, Web3 geliştiricilerini hedef alan yeni bir kampanya başlattı. LARVA-208 ya da Water Gamayun isimleriyle de bilinen bu …